
CD Projekt: Zyski o 65% mniejsze niż przed rokiem

Niezależnie od tego, czy Cyberpunk 2077 wam się podobał czy nie, jednemu nie można zaprzeczyć – wyniki najnowszej produkcji Redów rozczarowują. Zarówno przyjęcia przez graczy, jak i sprzedaż są sporo gorsze, niż to zakładano jeszcze przed premierą. Co prawda generowane przez tytuł (a także inne gry studia) sumy wciąż robią wrażenie, ale prognozy były sporo wyższe.
CD Projekt opublikował raport finansowy za pierwszy kwartał 2021 i na pewno nie jest z niego zadowolony. Uwagę zwraca przede wszystkim spory spadek zysków: spółka zarobiła 32,49 miliona złotych w porównaniu do 91,98 milionów w analogicznym okresie zeszłego roku – to różnica aż 65%. Warto wspomnieć, że analitycy PAP-u spodziewali się wyników porównywalnych do tych uzyskanych w 2020. Jest to przede wszystkim wina znacząco zwiększonych kosztów operacyjnych (92 miliony do 48 milionów), bo sam zysk brutto ze sprzedaży jest niższy o 10 milionów, a osiągnięte przychody wręcz wyższe o 5 milionów (197,63 miliona złotych). Stratę 1,88 miliona złotych przyniósł też GOG (przy 53,84 milionach przychodów).
Jak tłumaczy Piotr Nielubowicz, wiceprezes zarządu ds. finansowych, „niższa zwykle rentowność netto jest efektem m.in. rozpoczętej amortyzacji Cyberpunka oraz prowadzonych prac nad aktualizacjami. Wydatki na nie zaliczane są bezpośrednio w koszty bieżącego okresu, gdyż są związane z zakończonym już projektem i nie podlegają kapitalizacji”. Firma pochwaliła się przy tym, że jej rezerwy finansowe wzrosły do 1,92 miliarda złotych.
Zapis konferencji prasowej po publikacji raportu znajdziecie poniżej.

Czytaj dalej
24 odpowiedzi do “CD Projekt: Zyski o 65% mniejsze niż przed rokiem”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Po premierze sprzedaje się wyjątkowo źle A to akurat bardzo dobrze, szkoda tylko że przed premierą się sprzedawał. Produkt w takim stanie nie nadaje się do sprzedaży w ogóle ale ludzie już kompletnie zgłupieli i takie są efekty…
Czyli krótko mówiąc CD Projekt tak naprawdę nie chce naprawić gry, tylko chce żeby Sony przywróciło ją do cyfrowego sklepu z komunikatem że gra ma problemy techniczne, tak jak to jest w przypadku sklepu Microsoftu? 😀
@paintball_X Pytanie, czy kiedykolwiek chcieli to naprawić. I co ważniejsze, czy się w ogule DA to naprawić.
🙂
w ogóle*
OK, parę interesujących rzeczy wynikło z Q&A: Cyberpunk sprzedaje się tak słabo że nie chcą nawet mówić o liczbach z pierwszego kwartału. Poprzednie patche naprawiały błędy ale tak naprawdę największe wysiłki szły w poprawę stabilności gry, nawet jeśli tego nie bardzo widać. Następne patche będą skupiać się raczej na poprawie „ogólnej jakości gry” na co nie mogę się doczekać. Następny patch jest w drodze ale nie zobaczymy go przez następne parę tygodni.
Ostatnio znowu zacząłem grać na moim nowym sprzęcie z G 3060. Detale wysokie i… nie porywa mnie to. Gra się spoko, ale nic ponad to. W sumie to początek bo ledwo co dostałem chip. Żal że w grudniu dałem pełną kwotę. Na razie to tak 7/10.
Ciekawe czy mają w planach naprawę policji, znikających za plecami ludzi, durnego ai przechodniów/kierowców itd…
Powtarzam po raz setny, to nie jest skończony produkt. Kpina z klientów.
Dobrze ze nie kupilem. Pewnie kupie jak naprawia za 2 lata z ps5 i setem nowego vru. Niestety skusiłem się na najgorsza gre w jaką grałem w życiu – Red Dead Redeption 2 (ja naprawde nie czaje hypu na nia jest nudna przesadnie rozciagnieta, a sterowanie to az brak slow – RE mi nie przeszkadza, a tutaj nie dalem rady).
Jeden z niewielu przypadków, gdy chciwa firma faktycznie ponosi konsekwencje swoich działań.
Nikt chyba nie jest zaskoczony.
Ja jestem świeżo po CP na PC i jest to jedna z najlepszych i najciekawszych gier w jakie grałem przez ostatnie lata. Nie jest tak dobra jak wiedźmin 3, ale i tak jest świetna. Postacie są żywe, ciekawe – historia wciąga. Na koniec czuć, że wybory mają znaczenie – i mają ponieważ jest kilka różnych zakończeń. Naprawdę szkoda że CDP tak się wyłożył na tej grze – lepiej by pewnie wyszli, jakby najpierw wydali na PC i kilka miesiecy później bez pospiechu na konsole
@Fafer Czuć? Jestem jakoś w hmm 3/4 (robię poboczne przed spotkaniem z Hanako, bo afaik potem będą zablokowane) i tych wyborów tak naprawdę nie ma. Jedyne co to to, że w finale będą mi mogły pomóc postacie, których wątek ukończyłem (znowu afaik, nie wczytywałem się w szczegóły, żeby nie spoilerować).
Byl to moj pierwszy preorder w zyciu i bardzo tego zaluje, mam nadzieje, ze gre naprawia, a Redzi moooze wyciagna z tego jakies wnioski. Oby, bo gry ogolnie potrafia robic.
Cyberpunk mi lotto, ale spadku w przchodów GOG żal.
BTW A propos sytuacji GOG (konkretnie zamówienia na Bopmutant, które sobie darowałem po kilku recenzjach), to słychać, że Biomutant przechodzi teraz podobny lifting co Cyberpunk (i, nie oszukujmy się, większość gier od „Redów”).
@tommy50 Ty to sie znasz 🙂
@fafer jedna z najlepszych i najciekawszych gier jakie grałeś przez ostatnie lata to ile było tych gier 3? Questy są liniowe i często oskryptowane. Wybory to iluzje, pomagasz voodooboys, ok pomożemy Ci za to. Robisz wszystko przeciwko nim, obrazą cię w dwóch zdaniach ach i i tak ci pomogą, takie to wybory. Jakieś szczątkowe możliwości na koniec i tyle
@Fafer|”Lepiej”, czyli z twarzą? Zachowując status jednej z najlepszych ekip w branży? Dopisując sobie do dokonań stworzenie kolejnego dzieła definiującego na nowo cały gatunek? Zbierając niekończące się laury i pochwały? To masz na myśli? W takim razie tak, CD Projekt rzeczywiście mógł wyjść na tym wszystkim „lepiej” – wystarczyło wydać UKOŃCZONĄ GRĘ, bo to, co wciśnięto nam 10 grudnia 2020 roku i czym pozostaje do dziś ciężko takową nazwać. RÓWNIEŻ W PRZYPADKU WERSJI NA PC, jakby ktoś miał wątpliwości.
Tak na marginesie to czy CDP ma w produkcji jakieś gry AAA?
@CzlowiekKukurydza Tak, Cyberpunk 2077 😉
MZ błędem było jednoczesne z jednej strony skupianie się prawie wyłącznie na jednej ogromnej produkcji a z drugiej rozpraszanie uwagi tak by dostarczyć grę na wszystkie główne platformy. Inną rzeczą jest to że CDP powinien rozwijać Wiedźmina 3. Całe rzesze gotowe byłyby kupić kolejny dodatek. Większość pracy była już zrobiona – engine, narzędzia, assety, renoma i sympatia graczy. Odwrócenie się od W3 to bardzo słaba decyzja, także z biznesowego punktu widzenia. Aż dziwne że akcjonariusze nie cisną tematu.
Ja tam się ostatecznie przekonałem, że CDPR umie robić fabuły i klimaty, ale nie do końca całe gry. Come on, ludzie, chyba nie powiedziecie, że wiedźminy miały miodne walki i rewolucyjne mechaniki. Ambicje ambicjami, ale nawet dużo bardziej doświadczone studia nie obiecują w swoich tytułach takich cudów na kiju, bo zwyczajnie znają granice możliwości. Przydałoby się więcej pokory i nie reklamowania rozwiązań przed ich rzeczywistym stworzeniem.