
Horizon Forbidden West: Kilkanaście minut gameplayu za nami [WIDEO]
![Horizon Forbidden West: Kilkanaście minut gameplayu za nami [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/1fa5dadd-a162-4714-b3dc-68216752ef60.jpeg)
Nie wszyscy rozumieją fenomen Horizona i – daję głowę – dzisiejsza prezentacja raczej tego nie zmieni. „Dwójka” rewolucji serii nie przyniesie, ale fani i tak jej nie oczekiwali – wystarczy, by Guerrilla Games uczyniło fabułę bardziej angażującą.
Co zobaczyliśmy? Znane twarze, nowe maszyny (w tym tutejszego olifanta) i… linkę z hakiem oraz lotnię (ogólnie mobilność Aloy zostanie zauważalnie zwiększona). Cóż, gra z otwartym światem anno Domini 2021 pełną gębą. Ale zajrzeliśmy też na chwilę pod powierzchnię wody, co także jest pewną nowinką. Jeżeli polubiliście pierwszą część, na pewno będziecie zadowoleni (ja jestem):
Niestety, nie poznaliśmy daty premiery. W lutym Jim Ryan, prezes SIE, był dobrej myśli: jego zdaniem Horizon Forbidden West ukaże się w 2021.

Czytaj dalej
23 odpowiedzi do “Horizon Forbidden West: Kilkanaście minut gameplayu za nami [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Jedyne co mi sie tu nie odoba to to, ze ona wyglada jakby stala w pelnym sloncu nawet gdy stoi w cieniu :p
@HeklusDwa – też zwróciłam na to uwagę. I czasami woda oraz trawa nie reagowały na jej obecność. Ale zakładam, że to kwestia wczesnej wersji gry. Mnie zaniepokoił fakt, że to, co obejrzeliśmy, wygląda jak korytarzówka.
@Ranafe – Słuszna uwaga, na początku się zastanawiałem, czy przygotowali kwestie kontekstowe na każde okazje (skacze do wody 'trzeba skakać’, wspina się – 'w górę’). Ale przy walce że słoniem jak nic wyszły skrypty.
Niestety jedynka jak dla mnie jeden z gorszych exów Sony. Strasznie mnie wynudziła.
Przecież to nawet nie jest gameplay, a jakiś sztucznie wyprodukowany twór na silniku gry. Nie ma co na podstawie tego oceniać jak gra będzie wyglądać, a będzie wyglądać pewnie tak jak pierwsza część, bo przecież wychodzi też na PS4. Nie sądzę by rozgrywka z openworlda zmieniła się w korytarzówkę.
Dwie rzeczy.|1. Te włosy w cutscence wyglądają źle. |2. Wkurza mnie, że ona komentuje każdą rzecz którą robi. Okropne
Ten fragment ewidentnie był fragmentem głównego wątku fabularnego więc ni „korytarzowość” ni komentarze Aloy nie powinny dziwić. W jedynce też były takie fragmenty mimo że całość było jak najbardziej „open”. Walka z mamutem wyglądało tak jak większość walk w podstawce – nie zauważyłem skryptów. Jak dla mnie gameplayowo wygląda to jak ulepszona wersja części pierwszej to znaczy wygląda rewelacyjnie
Mnie najbardziej chyba przeszkadza kierunek artystyczny – skoro jesteśmy w dżungli, to wszyscy muszą zawsze i nieodwołalnie wyglądać jak inkascy wojownicy. Mimo, że akcja jest na terenie San Francisco 😀
Widok otoczenia muszę przyznać, że jest obłędny.
@Ranafe|W jedynce też były liniowe misje, więc nie widzę w tym nic dziwnego.
Mimika twarzy nadal zje…rąbana, i wydaje mi się, że było w 30fps. No nic, jedynki nie lubiłem, tego tez pewnie nie polubie i nie kupie. Guerrilla to chyba jednak nie jest dobre studio…
Ja właśnie zacząłem jedynkę i jak na razie mnie wciągnęło jak bagno, a fanem open worldów nie jestem. Zobaczymy gdzie mnie ta przygoda zabierze, czy fabuła wciągnie i czy poznam odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Klimatu grze nie brakuje, gameplay mnie porwał. Na razie mam mini hype na jedynkę i to co pokazali z dwójki też mi się bardzo podoba. Na razie jestem na tak. Nie będę pre-orderował, nie będę się hypował na dwójkę. Poczekam aż wydadzą, na recenzje i opinie graczy. Do tego czasu ukończę 1/2
2/2 jedynkę i sobie wyrobię na jej temat właściwą opinię. No chyba, że mnie zmęczy i jej nie ukończę. Tak czy inaczej opinie jakąś po kilkunastu godzinach będę miał. Podoba mi się możliwość zanurkowania, podoba mi się ta paralotnia czy możliwość swobodnej wspinaczki i linka z hakiem. Podoba mi się ta walka z 'bossem’. Ale to świat jak na razie jest dla mnie najmocniejszą stroną tej gry – poparty dobrym gameplayem.
Gra na pewno nie jest zła, spełnia wszystkie standardy produkcji AAA, ale kurde. No nie mój klimat za chiny, mimo, że post apo lubię, to jakoś nie mogę się przekonać. Może gdyby nie te dinozaury mechaniczne
Ja ze swojej strony pochwalę Horizon. Grając w różne tytuły zauważam, że połowa dostępnych możliwości jest przeze mnie nie wykorzystywana – Wiedźminy dawały masę bezsensownych znaków, petard, eliksirów, które niby coś tam ułatwiały, ale tak naprawdę nie zmieniały nic. Walcząc z maszynami w Horizonie czułem, że korzystanie z różnych łuków, strzał zmienia walki z trudnych w łatwe, ale jednocześnie wymagające uwagi. Fabułą była ok, ale za to tło świata (z ang LORE) było rewelacyjne.
Wygląda rewelacyjnie, tylko szkoda że to 30 fps. Ale może będzie można wybrać pomiędzy trybem wydajności i jakości. Ciekawe jak bardzo będzie odstawać wersja na PS4. Guerilla to studio które na pewno nie zawiedzie, tego akurat jestem całkowicie pewien. W śmiesznej wojence konsolowej kolejny punkt dla Sony.
Ostatnio se w poprzedniej części zrobiłem wszystkie osiągnięcia na steamie, I jedynie ng+ mogę się czepiać, bo zacząłem to robić jak miałem postać na 60 i wszystkie skille odblokowane, w tym najlepszy możliwy ekwipunek, a że od początku grałem na tym super trudnym to gra była aż śmiesznie łatwa w tym ng+.
Liczę że dwojka też będzie tak dobra.
Jestem wielkim fanem jedynki i jest to jedna z niewielu gier, które splatynowałem. Dwójka zapowiada się jeszcze ciekawiej. Grafika, muzyka, świat – miodzio. Szkoda, że nie podali daty premiery. 🙁
Wygląda ładnie, ale czy będzie ciekawe? Jedynki wciąż nie ukończyłem. Zbyt wiele rzeczy mnie tam irytuje. Przez ostatnie ok 2 miesiące skończyłem kilka innych gier, w tym Days Gone(akurat dzisiaj). A HZD zatrzymał się na ok 50% i nie mogę coś do niego wrócić.
I na pewno nadal bez możliwości ujeżdżania latających maszyn …
@Quel jeśli gra ci się podoba a chcesz poznać odpowiedzi na nurtujące cię pytania to koniecznie odsłuchuj audiologi i czytaj notatki ZWŁASZCZA w końcowej lokacji (zrozumiesz o czym mówię jak tam dotrzesz). Najgorsi są ci co przebiegli grę sprintem bez zapoznawania się z lore świata a potem jęczą, że fabuła głupia bo postać nie powiedziała im wprost o co chodzi a szukać informacji to się nie chciało…
Po mimo że to wczesna wersja gry i miała parę niedociągnięć to moi zdaniem grafika wygląda obłędnie. Poziom szczegółów jest na poziomie zaje……abistym a to jak wygląda podwodni świat to kosmos normalnie, Jeśli grać to tylko na wer ps 5 4 k 60 fps o ile takowe będą.