
Dreamhaven: Byli pracownicy Blizzarda biorą pod swoje skrzydła… innych byłych pracowników Blizzarda

Wszyscy dobrze wiemy, że Blizzard nie przypomina już firmy, którą był jeszcze dekadę temu (nie wspominając nawet o wcześniejszym okresie). W ostatnich latach legendarne studio opuścił szereg zasłużonych developerów, w tym niedawno Jeff Kaplan, ojciec Overwatcha. Część z twórców znalazła bezpieczną przystań w – nomen omen – założonym przez Mike’a Morhaime’a Dreamhaven.
Do tej pory spółce podlegały wyłącznie nowo powstałe Moonshot Games oraz Secret Door, ale rodzina weteranów stale się powiększa. Dreamhaven ogłosiło rozpoczęcie współpracy z Lightforge Games, One More Game i Raid Base. Co łączy je wszystkie? Za każdą z nich stoją dawni pracownicy Blizzarda (choć nie tylko).
O ich projektach wiemy jednak na razie niewiele. Lightforge Games (założone przez developerów z Epic Games i Blizzarda) planuje połączyć elementy Minecrafta i Robloksa z tradycyjnymi stołowymi erpegami. Raid Base (Riot Games, Valve, Blizzard, Microsoft, Bungie) pracuje nad sandboksem PvPvE z otwartym światem. One More Game (Blizzard, ArenaNet) zamierza stworzyć zaś niesprecyzowaną jeszcze grę sieciową.
Niewykluczone, że niedługo usłyszymy o kolejnych developerach rozpoczynających współpracę z Dreamhaven. Należy zaznaczyć, że wspomniane studia nie stały się własnością firmy – znajdziemy je w oddzielnej kategorii „Partnerships”, w przeciwieństwie do bezpośrednio podległych spółce Moonshot Games i Secret Door.
We’re humbled to announce that we’re partnering with some really awesome game studios! Please check out our blog post and partnerships page for more info.@lightforgegames @PlayOneMoreGame https://t.co/Aks96vg2Vyhttps://t.co/d6RDGMM21v
— Dreamhaven (@DreamhavenEnt) May 18, 2021

Czytaj dalej
20 odpowiedzi do “Dreamhaven: Byli pracownicy Blizzarda biorą pod swoje skrzydła… innych byłych pracowników Blizzarda”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Nagroda Internet Explorera. Sorki, musiałem bo to przecież news sprzed paru miesięcy 😉
@Azaraphiel Powstanie Dreamhaven jest newsem sprzed paru miesięcy (ba, w tekście jest nawet link do tekstu o tym), rozpoczęcie współpracy z Lightforge Games etc. ogłoszono dopiero wczoraj po 19. Więc, jak mówiła moja wychowawczyni, nie bądź taki hop do przodu, bo Cię sznurówki wyprzedzą 😛
Niech pokażą nad czym pracują. Albo nad czym mają zamiar pracować. Jak na razie to tylko mają do pokazania swoje portfolio, czyli na dobrą sprawę nic, bo w Blizzardzie mogli równie dobrze kawę parzyć.
Witold@ Hihi, ale ta Twoja wychowawczyni to była niezła jajcara ;p
Ciągle słyszymy jak to firmy byłych pracowników Blizzarda poszerzają swoje kadry, jakie to wielkie poruszenie w branży, a po dziś dzień jeszcze żadnej gry nie wypuściły…
O nie śmieszniej byłoby gdyby Activision by im płaciło za opóźnianie prac nad grą/grami w przebraniu i tylko szefostwo wiedziałoby o prawdziwym stanie rzeczy możesz biec ale nie możesz uciec z Activision. MWAHAHAHAHA
bardzo ekscytujace info. sledze poczynania dreamhaven od dnia 1wszego i pokladam spore nadzieje w ich podejsciu do robienia gier. czekam
@taz Dokładnie. Było X studiów otwartych przez byłych pracowników Blizzarda ale na razie to żadnego hitu nikt nie wypuścił.
Niecały rok temu ogłoszono, że dreamheaven powstało a wy chcecie, żeby od razu gry wypuszczali… No bez przesady.
@troll1987 Nie tylko o dreamheaven chodzi. Przykładowo, już z 2-3 lata temu z Blizzarda odszedł główny reżyser Hs-a wraz z innymi pracownikami i już było głośno czego oni to w świecie Marvela nie tworzą, od tamtego czasu słuch o tej grze zaginął.
A teraz szczerze powiedz mi jaką grę da się stworzyć w 2-3 lata zakładając do tego taką jakość jaką prezentował dawny Blizzard ? Nie na darmo stworzyli tak mało gier ale wszystkie były świetne w swojej klasie. Nie mówię, że tak będzie na 100 procent ale w 2-3 lata gry w stylu dawnego Blizzarda nie zrobisz.
@TROLL1987 co? Rozumiem ze nick zoobowiazuje? Dobre Gry zrobione w wymienionym przez Ciebie time framie:|Asasyny Origins+, Bayonetta 1 i 2, swiezy Resident Evil Village…|I teraz gry robi sie dluzej, niz to kiedys bywało.|O ile o asasyny mozna sie klocic, ze to nie jest wybitna gra, tak pozostale juz tak 🙂
@down War 1 1994, War 2 1995, War 2 BoTDP 1996, Diablo 1 1997, SC 1 1998, Diablo 2 2000, Diablo 2 LoD 2001, War 3 2002, War 3 TFT 2003, WoW 2004. Rzeczywiście dawny blizzard tworzył grę raz na 50 lat. A nie czekaj, wypuszczali nową średnio co dwa lata.
A grą o bardzo dobrej jakości, tworzoną przez 2 lata jest np druga część Mass Effecta.|@Kuba1pl Nie wspominając o tym, że często gry produkowane wiele lat okazują się złe jak np. Anthem, najnowszy Duke Nuken, czy chociażby Cymbergaj w swoim pięknym stanie technicznym.
Resident Evil village nie jest grą wybitną, jest bardzo dobrą patrząc na opinię recenzentów(nie przepadam za horrorami)ale nie ma mechanik/pomysłów które wywracają cały gatunek. I gdyby nie pewna pani wampir nie sprzedawała by się aż tak dobrze. A gry Blizzarda oprócz tego że były ładne i dopracowane technicznie (brak bugów) zawsze w określonym gatunku potrafiły namieszać. A co do Cyberpunka średni czas tworzenia dużego RPG to 6 lat…. A cyber tworzyli 4 lata z powodu pracy nad dodatkiem do Wieśka.
Co do wypuszczania gier różnice pomiędzy poszczególnymi częściami diablo albo strategii są but dłuższe np. diablo 1 1996 i diablo 2 -2000 może dlatego że nad tymi grami pracowały dwa oddzielne zespoły o czym nie wspomniałeś 🙂 wymieniasz też dodatki a one są wypuszczane szybko przez praktycznie wszystkie firmy.
A co do firm które wymieniłeś wcześniej, każda miała jakąś wpadkę a Blizzard nieprzerwanie robił hity. Czego nie można powiedzieć ani o wydawcach village ani o bayonetty ani tým bardziej UBI.
W serii Mass Effect też trójka była skaszaniona.
A co ma 3 część do tego? Chciałeś przykład bardzo dobrej gry robionej 2 lata to masz ME 2. I co z tego, że to były 2 odzielnne zespoły? Jeśli dreamheaven podzieli się na 10 zespołów, które za 10 lat zaczną wydawać corocznie nową grę, wtedy Dreamheaven będzie robił grę raz na 10 lat, bo pierwszą grę wydał zespół A, drugą B, trzecią C? Nie wydaje mi się. Zespoły w Blizz to nie oddzielne enklawy otoczone między sobą zasiekami, cały czas wymieniają się swoimi pracownikami i zadaniami w obrębie firmy.
A to że każda gra blizzarda każda gra tej firmy była dopracowanym hitem i dlatego zajmowało to tyle czasu ich tworzenie tym czasem żaden deweloper z tych których wymieniłeś nie może pochwalić się takim sukcesem także Bioware patrz Mass effect. Z tego co wiem ludzie zajmujący się Diablo nie wchodzili z reguły w paradę tym którzy tworzyli starcrafty/warcrafty. Ale widzę że i tak cię nie przekonam :). Miłego dnia