
Electronic Arts obiecuje, że Codemasters po przejęciu zachowa swoją tożsamość

Nie ma na rynku chyba bardziej uznanych specjalistów od gier wyścigowych niż brytyjskie Codemasters, ale walka, jaką o nie stoczono na przełomie 2020 i 2021, mogła mimo wszystko zaskakiwać. Rzadko w końcu się zdarza, by jeden wydawca triumfalnie ogłosił przejęcie studia, a kilka miesięcy później jego ofertę przebiła inna firma. Tak było w przypadku Take-Two i EA, kiedy to drugie wygryzło konkurencję, płacąc 1,2 miliarda dolarów.
Oczywiście fani Codemasters zaczęli się obawiać, czy uznani twórcy nie zostaną zapędzeni do produkcji kolejnych Need for Speedów lub wsparcia modelu jazdy w nowych Battlefieldach. W rozmowie z MCV uspokoić graczy postanowił sam Andrew Wilson, prezes Electronic Arts:
Podobnie jak w przypadku Respawn, naszym celem nie jest wkroczenie i przejęcie Codemasters; naszym celem nie jest to, by wkroczyć i zmienić Codemasters w kolejne studio Electronic Arts; naszym celem jest zapewnienie mu odpowiednich możliwości. W tej branży najważniejsze są niesamowite, kreatywne talenty. Widzimy niewiele korzyści w indoktrynacji tych niesamowitych, twórczych i uzdolnionych ludzi. Chcemy jednak zapewnić im dostęp do rzeczy, które mamy dzięki naszej pozycji w branży.
Dalej dodał:
A więc sposób, o jakim myślimy, i sposób, w jaki pracowaliśmy z Respawnem, polega na przekazaniu Codemasters kluczy do szafki. Mogą przyjść i wziąć to, czego akurat potrzebują, ale mogą jednocześnie zostać tym, kim są, ponieważ właśnie to czyniło ich zawsze wyjątkowymi.
Cóż, oczywiście nie spodziewaliśmy się, że prezes firmy powiedziałby w wywiadzie: „wyciśniemy ich jak gąbkę”. Miło jednak, że przynajmniej w deklaracjach EA zdaje się rozumieć, w czym tkwi siła Codemasters.

Czytaj dalej
15 odpowiedzi do “Electronic Arts obiecuje, że Codemasters po przejęciu zachowa swoją tożsamość”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Taaaa oczywiście, tyle razy już to słyszeliśmy od EA i wszyscy wiem jak to się skończy dla Codemasters.
Czyli przyznają że widzą czym jest dobra gra, a i tak robią swoje. Chociaż by ten nieszczęsny NFS, który skoczył się na 2005. Carbon to już nie to samo, a reszta bez komentarza.
Obiecanki cacanki 🙂
hahahahah haha haha o nie jeszcze cos zostalo hahahha haha. wszystko co mam do powiedzenia na ten temat. EA to sciek, jezeli istnieje villain w swiecie 'gejmerskim’ to wlasnie jest nim EA. najgorsze co mozna zrobic to kupowac ich gry. (zauwaz ze nie napisalem 'grac’ tylko 'kupowac’)
Oczywiście, że nic nie zmienią, wprowadzą tylko parę poprawek w stylu EA, jak mikrotransakcje, dlc z walutą premium, itp. ;). A co do specjalistów od ścigałek, na to miano zasługują twórcy z Playground Games z serią Forzą Horizon, zresztą to byli pracownicy Codemasters założyli tą firmę. Ścigałki od mistrzów kodu nie wytrzymują konkurencji z konsol.
Ta jasne, a mechaniki niespodzianki zostaną usunięte z fify.. mówcie mi jeszcze.
Widzę że nie tylko ja wiem dobrze że co prędzej czy później EA zrobi z codmasters i wiemy co oni będą głównie Klepać taśmowo czyli NFS y:D
Póki co F1 od Codemasters konkurencji nie ma żadnej. Dodadzą do tego trochę mikrotransakcji, a ich pozostałe tytuły będą wydawane jako przeciętniaki. Czyli w gruncie rzeczy faktycznie nic się nie zmieni.
xD
Jedyną rzecz, którą codies robi dobrze to seria F1, wszystko po DiRT 3 nie licząc podserii Rally od kodów to równia pochyła.
@Real4game noo w najnowszym F-1 już są mikrotranzakcje w postaci dodatkowych strojów czy Malowań kasku oraz Cieszynki gdy wchodzi na podium@ Rafioza Moim zdaniem to F-1 od Cod to robi się z tego pamał taka fifa bo tylko są zmieniani zawodnicy w Timach względem nowych roszat parę pozmienianych mechanik i tyle no i dodali mikrotranzakcje i tuutaj już wyręczyli EA ale z drugiej strony F-1 nie ma konkrecji a po za tym to jak mówisz Dirt rally jest jeszcze dobre, w 2.0 mam już ponad 400 godzin wyjeżdżone
Pamiętamy jak skończyło pod rządami Westwood [*]. |@Goliat Jeszcze EA doda wymóg używania Frostbite by grosza jak najbardziej przyoszczędzić.
Codemasters już dawno straciło własną tożsamość a przejęcie przez EA tylko przyspieszy ich koniec, Grid (2019) okazał się sporym rozczarowaniem, Dirt Rally 2 wyszedł nawet dobrze ale to już nie jest to samo studio jakim było kiedyś. @taz159357 się zgadza Westwood tworzyło świetne gry ale EA wycisnęło ich jak gąbkę, ostatnio ogrywałem zapominany klasyk Emperor: Battle for Dune i nie mogę się pogodzić jak można było wykończyć takie dobre studio jak Westwood.
@Dantes jak Codemasters straciło własną tożsamość? Ja chyba pojmuje rzeczy inaczej. Uważam że seria F1 która nawet zdobywała nagrody to mocny punkt w dorobku Codemasters. Dirt Rally 2 bardzo dobra gra bardziej do hardcorowców niż każuali. Dirt 5 czy Grid to są potknięcia ale nie twierdziłbym że Codemasters upadnie. I nie mogę zrozumieć co oznacza że to nie to samo studio? To z kiedy je pamiętasz sprzed 2010 czy 2000 roku?
No porobią sobie z dwie ścigałki, potem BioWare zamkną i Codemastersi będą Dragon Age’e robić i Mass Effecty xDDDDDD Mam nadzieję, że nie staną się kolejnym Criterionem, zaprzęgniętym jak niewolnicy do Butterfield