rek
rek

Biomutant: Krótki fragment wielkiej przygody [WIDEO]

Biomutant: Krótki fragment wielkiej przygody [WIDEO]
Trudno odmówić grze oryginalności.

Biomutant – erpeg akcji autorstwa studia Experiment 101 – zapowiada się naprawdę ciekawie. Rozległe, tętniące życiem środowisko, liczne sekrety, barwne postaci, rozwinięta personalizacja głównego bohatera, rozbudowany system craftingu oraz istotne (dla kształtu fabuły) wybory moralne. Wypada też wspomnieć o efektownym połączeniu różnych sztuk walki ze strzelaninami.

Na każde podeście do kampanii (główny wątek fabularny dostarczy co najmniej 12 godzin zabawy) wpływa wiele odmiennych czynników. Tym samym niektóre sekrety, aktywności czy zadania poboczne nie będą częścią pierwszej przygody w świecie Biomutanta. Jeśli chcemy poznać wszystkie treści, to spędzimy przy grze wiele dodatkowych godzin.

Poniżej wrzucam stosunkowo niewielki wycinek omawianej kampanii. Dzieło szwedzkiego developera zapewne przyciągnie uwagę niejednego poszukiwacza przygód. To zasługa nieco dziwacznego i zarazem uroczego designu.

Biomutant trafi na pecety, PS4 i Xboksy One 25 maja.

rek

17 odpowiedzi do “Biomutant: Krótki fragment wielkiej przygody [WIDEO]”

  1. Raczej nie przepadam za takimi grami ale trzeba przyznać że gra wygląda przepięknie

  2. >wielka przygoda|>12hChoose one.

  3. Piękna grafika

  4. Oprawa rzeczywiście robi wrażenie.

  5. @GolecWTF „Główny wątek fabularny”

  6. Słucham? Jaka grafika? Chyba oglądałem inny filmik. Pierwsze, co sobie pomyślałem, to coś w stylu – ale o grafice to panowie zapomnieli. Piękna grafika, bo co? Bo jest kolorowo? Tak poza tym, to gra wygląda na jakąś sieciówkę, słabo. Mnóstwo kolorowych cyferek, w ogóle bardzo dużo informacji na ekranie, zbyt dużo.

  7. CzlowiekKukurydza 9 maja 2021 o 10:43

    @Adi777 Piękna grafika to nie tylko technikalia, ale też warstwa artystyczna. 'Za dużo informacji na ekranie’ – Nie nadążasz?

  8. @CzlowiekKukurydza Wiem, że oprawa składa się nie tylko z warstwy technicznej, o takich oczywistościach nie musisz mi pisać, a swoją drogą, to oprawa artystyczna w tej grze jest przeciętna, po prostu nic nadzwyczajnego ani oryginalnego. Nie, bez problemu nadążam, tylko nie podoba mi się takie coś – takie coś w około 7:45 minucie. Przypomina mi to jakieś gry nastawione na multi, ale może to tylko moje widzimisię.

  9. @CzlowiekKukurydza Swoją drogą, jak już tak piszemy o składowych grafiki, to chyba należałoby rozróżnić parę rzeczy. Oprawa artystyczna, jak i graficzna, ale to oczywiste. Czasami te dwie rzeczy idą w parze, czasami zachwyca sama technika, bo artyzm jest, powiedzmy standardowy, a czasami technicznie gra wygląda na przestarzałą, ale ma stylową oprawę artystyczną – co nie zmienia faktu, że nie mogę stwierdzić, że grafika szału nie robi, a miałem na myśli stronę techniczną.

  10. CzlowiekKukurydza 9 maja 2021 o 15:51

    @Adi777 Akurat stronę techniczną można rozbić na jeszcze kilka warstw. Im gra mniejsza tym grafika może być ładniejsza czy też bardziej 'bajerancka’, na PS2 był God of War który wyglądał kozacko jak na swoje czasy, było też GTA VC które… wyglądało – i to nie dlatego, że twórcy nie dopracowali grafiki tylko dlatego, że sprzęt nie pozwolił na wyciągnięcie więcej. Mimo upływu lat takie sytuacje nadal mają miejsce i jak na grę z dużym otwartym światem Biomutant wygląda na tym trailerze wg mnie bardzo dobrze.

  11. CzlowiekKukurydza 9 maja 2021 o 15:59

    @Czy są gry ładniejsze? Jasne. Czy znajdą się gry z otwartym światem które wyglądają lepiej? Zapewne, ale niewiele. Musimy przyzwyczaić się też do tego, że nie będzie już wielkich rewolucji graficznych jak to miało miejsce w czasach NES, SNES, PS1, PS2, (powiedzmy) PS3. Silniki fizyczne mamy, coraz wyższe cyfry przy 'K’ raczej wrażenia nie robią, RT w powijakach, ale jest to bardziej rewolucja (albo jej początek) od strony technicznej niż wizualnej.

  12. gamingman21 9 maja 2021 o 18:17

    Rewolucja to był far cry 3 plus far cry 2. Może zabrakło tylko zniszczeń budynków i otoczenia w tych grach w tamtych czasach. Ale że się nie opłacało ciągną tego dalej to mamy takie gry jakie mamy. Równanie do dołu a nie do góry.

  13. 12 godzin wątku głównego to żałośnie mało jak na grę RPG. Pytanie też na ile historia będzie dobra a na ile będzie wydmuszką jak to w grach z otwartymi światami bywa…. Przez chwilę myślałem czy gry nie kupić niedługo po premierze, a teraz zastanawiam się czy nie czekać na promocję…. Wyrobię sobie zdanie po recenzjach.

  14. @człowiek kukurydza Ray tracing wygląda świetnie ale tylko w produkcjach które są zaprojektowane pod to aby go wykorzystać (patrz cyberpunk), ale to raczej nigdy nie będzie rewolucja, bo nie w każdej grze, nawet tej pięknej graficznie oświetlenie jest bardzo istotne, dlatego w zwykłych grach nie widać różnicy a w Cyberpunku który bawi się neonową stylistką już tak.

  15. @TROLL1987|Śmiem twierdzić, że akurat oświetlenie jest najważniejszą częścią oprawy wizualnej, o czym wielokrotnie przekonywali nas chociażby twórcy modów. Wystarczy popatrzeć chociażby na Valheim, który pomimo prostych modeli i tekstur o BARDZO niskiej rozdzielczości wciąż potrafi cieszyć oko – właśnie za sprawą rewelacyjnego oświetlenia.

  16. @Shaddon wszystko zależy od gry…. W grze w której większość terenu to jasne i otwarte przestrzenie wielkiej różnicy między Ray ray traycingiem a tradycyjną metodą oświetlenia nie zobaczysz. Ray traycing w obecnej postaci pokazuje pazur dopiero w tytułach gdzie jest dużo cieni/półcieni/mroku 🙂

  17. CzlowiekKukurydza 10 maja 2021 o 15:38

    @TROLL1987 Ale dzisiaj prawie każda gra z otwartym światem ma także cykl dobowy, więc RT 'ma zastosowanie’, ale nie jest to typowy wodotrysk tylko technologia która ma szansę się upowszechnić. Jak sam napisałeś, wielkiej różnicy nie ma, ale od strony gracza którego na dobrą sprawę nie interesuje jak jest osiągany dany efekt dopóki jest on wizualnie zadowalający, ale do strony twórcy gier różnica już jest.

Dodaj komentarz