
Wiedźmin 3: W edycji na nową generację być może zobaczymy niektóre pecetowe mody

W kontekście CD Projektu w ostatnim roku mówiliśmy przede wszystkim o Cyberpunku 2077, ale nie znaczy to, że firma zapomniała o swoim poprzednim dziecku. Zresztą dlaczego by miała, skoro Wiedźmin 3 w 2020 znalazł więcej nabywców niż we wszystkich pozostałych popremierowych latach. Także i bieżący rok będzie pewnie dla tytułu całkiem korzystny – w końcu doczekamy się w nim debiutu jego nextgenowej wersji.
Na temat związanych z nią szczegółów studio na razie jednak milczy, a my wiemy jedynie, że „trójka” otrzyma garść ulepszeń technicznych, w tym obsługę ray tracingu czy skrócone czasy ładowania. Nieoczekiwanie pewne informacje na temat gry dostarczył jeden z modderów – HalkHogan, autor popularnego The Witcher 3 HD Reworked Project. Jak napisał na stronie swojego projektu:
Witajcie moi drodzy przyjaciele! Minęło dużo czasu od ostatniego filmu. Wiem, że zapowiedziałem nowy rzut oka na HDRP na początku marca, ale od tego czasu milczałem. Przepraszam za to. W zamian mam jednak dobre wieści i powody, dla których byłem cicho i dlaczego nie mam zbyt wiele do pokazania. Jak sądzę, najważniejszą wiadomością jest to, że dostałem oficjalną wiadomość z CDPR na temat współpracy. Chociaż nie jest jeszcze pewne, jest bardzo prawdopodobne, że HDRP zostanie uwzględniony w oficjalnej aktualizacji dla nowej generacji. Poinformuję was, co dalej z tym będzie.
Samo CD Projekt Red potwierdziło zaś w wiadomości do Kotaku, że faktycznie w ramach przygotowań nowej edycji gry kontaktuje się z twórcami modów.
Oprócz własnych prac developerskich nad nadchodzącą wersją Wiedźmina 3: Dziki Gon na Xboksa Series X/S, PlayStation 5 i PC prowadzimy również rozmowy z twórcami różnych modów do edycji wydanej w 2015 roku. Na ten moment nie mamy jednak żadnych wiążących umów z żadną ze stron.
Taki ruch z pewnością byłby niecodzienny, chociaż scena moderska prawdopodobnie przyjęłaby go z otwartymi ramionami – rzecz jasna, jeżeli twórcy konkretnych modyfikacji zostaną stosownie wynagrodzeni. Jak jednak podkreśla samo studio, niczego w tej sprawie jeszcze ostatecznie nie ustalono.
Wiedźmin 3: Edycja kompletna trafi na pecety, PS5 i Xboksa Series X/S w 2021.

Czytaj dalej
12 odpowiedzi do “Wiedźmin 3: W edycji na nową generację być może zobaczymy niektóre pecetowe mody”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Toussaint znowu na mnie będzie czekało. Pewnie znowu wskoczę… Ehh! Czekam!
Dorzucenie kilku modów z pewnością nadałoby atrakcyjności ponownemu przejściu gry, tym bardziej, że modderzy uporali się z wszystkimi największymi problemami W3, chociażby balansem, czy lootem. Liczę, że uda się doprowadzić tę kwestię do szczęśliwego końca.
Ciekawe tylko czy PCtowcy też dostaną wersję „rozszerzoną”… Wiem wiem, pctowcy teoretycznie sami mogą wgrywać mody ale jednak niesmak pozostanie.
Będzie nowa, fizyczna edycja na płycie? Myślałem, ze tylko update z PS4 do PS5…
Przydałby się taki mod, ale oficjalna opcja, która wyłączyłaby minimapę, ale pozostawiła kompas z kierunkiem północnym. Wiem, że jest podobny mod, ale nie ma na nim zaznaczonej północy.
@Scouser jeśli dobrze pamiętam, to na PC będzie darmowa aktualizacja ze wszystkimi nowościami.
CD Projekt by lepiej Cyberpunka naprawił.
@paintball_X – Obawiam się że tego tytułu nie da się już naprawić, i Redzi zdają sobie z tego sprawe. NIC nie naprawili do tej pory, oprócz jakiś pierdół.
@GrzegorzFloryda|Ta nic nie naprawili… Co za łeb.
@tommy50 – mam to samo. Z jedną różnicą – W3 ogrywałem więcej, niż 3 razy. Aktualnie przechodzę W2 tylko w jednym celu: by po zaimportowaniu postaci do W3 zagrać Geraltem z tatuażem Niebieskich Pasów. Przy okazji przebiję 1000 godzin w Dzikim Gonie. A CP2077? Kupiłem na premierę, kawałek pograłem i dałem sobie spokój. Poczekam, aż porządnie spatchują i może kiedyś przejdę. To nie moje klimaty.
@tommy50 Ja w Cyberpunka nie grałem i izoluję od siebie wszystkie informacje o nim. Mam cichą nadzieje, że pojawi się wersja rozszerzona, definitywna czy jakoś tak jak w przypadku pierwszego Wiedźmina. I, że ta wersja to już nie będzie tylko zbiór poprawek, ale część gry napisana od nowa. Ale znając życie, taka wersje się nie ukaże nigdy.
CDPR: robi Wieśka3, moderzy: robią mody, CDPR: kupuje mody jako gotowe rozwiązania, ulepszając grę. Bethesda: robi Skyrima, moderzy: robią mody, Beth: robi F76