rek
rek

Aliens: Fireteam – 25 minut gameplayu z Left 4 Dead w świecie „Obcego” [WIDEO]

Aliens: Fireteam – 25 minut gameplayu z Left 4 Dead w świecie „Obcego” [WIDEO]
Wygląda to dokładnie tak, jak sobie to wyobrażacie.

Biorąc pod uwagę popularność filmów i potencjał tkwiący w całym uniwersum, zaskakująco rzadko zdarza nam się w grach wideo stawać oko w oko (?) z ksenomorfami. Świetna Izolacja ukazała się w końcu blisko 7 lat temu, a oprócz niej z większych produkcji w poprzedniej dekadzie dostaliśmy jedynie rozczarowujące Aliens: Colonial Marines.

Miejmy nadzieję, że dopiero co zapowiedziane Aliens: Fireteam będzie początkiem renesansu Obcego w naszym medium. Rzecz jasna nie każdy jest pewnie zachwycony stawieniem wszystkiego na multiplayer, ale idea rozgrywki à la Left 4 Dead (nawet jeżeli z trzecioosobową kamerą) na papierze dobrze wpasowuje się w klimat „Decydującego starcia”. Czy jest tak także i w praktyce, możemy przekonać się z pierwszego dłuższego gameplayu:

I jak wrażenia? Raczej bez większych zaskoczeń, prawda?

Aliens: Fireteam trafi latem na pecety, PS4, PS5, Xboksy One i Xboksy Series X/S.

rek

19 odpowiedzi do “Aliens: Fireteam – 25 minut gameplayu z Left 4 Dead w świecie „Obcego” [WIDEO]”

  1. Nie podoba mi się idea stawiania ksenomorfów w roli tępego mięsa armatniego atakującego frontalnie, hordą, bez żadnej finezji. To był jeden z największych zarzutów wobec Colonial Marines, ale twórcy Fireteam nie wyciągnęli z tego żadnej nauki. To JEST trzecioosobowe Left4Dead w uniwersum „Obcego” – podmieniono jedynie modele przeciwników i broni. No, ale skoro gracze nie docenili świetnej Izolacji, to mamy teraz takiego Aliena, na jakiego zasłużyliśmy.

  2. Wrażenia takie sobie. Obcy padają jak muchy, zero grozy… odpuszczam.

  3. CyberKiller40 5 marca 2021 o 09:26

    Bardzo dobre wrażenia! Bardzo jak Alien 2, tzn ten najlepszy z filmów.

  4. @Shaddon, a czy ksenomorfy w dwójce nie szły jak głupie pod ogień tych automatycznych działek w tunelach? 🙂

  5. no powiem wam ze wyglada solidnie, jedyne co mnie martwi to te misje, powtarzalnosc i jak syzbko sie znudzi. jestem w trakcie ogrywania deep rock z kumplami, 70h+ i juz zaczynamy odczuwac ze wszystko zobaczylismy ale mechaniki sa na tyle ciekawe i gameplay sprawia frajde ze ciagle wracamy, zreszta updejty sa bardzo regularne z ciaglymi dodatkami. pytanie czy tego samego mozna oczekiwac od tej gry, bo na nostalgi dlugo nie pociagna. definitywnie sprawdze bo to coop ale mam nadzieje ze maja plan

  6. Ludzie…czy wszystko co związane z Obcym zawsze musi oznaczać horror? Różne gry, różna konwencja. Od razu się nastawiać że każda gra z Alienami musi być jak Izolacja, to jak powiedzieć że „jeśli Gwiezdne Wojny to tylko gra akcji z mieczem świetlnym!”

  7. Swoją drogą nie wiem jak reszta, ale sam przy każdym podejściu do Izolacji mam dość już w okolicach połowy gry. Co innego oglądać straszny, dwugodzinny film w którym poczucie zagrożenia utrzymuje się do samego końca, a co innego grać przez kilkadziesiąt godzin jako czyjaś ofiara. Mam ogromny szacunek dla dzieła Creative Assembly, ale tytuł w którym jedyne co mogę zrobić to chować się po kątach i pełzać z punktu A do B z nadzieją że akurat tym razem Xenos nie zajrzy gdzie nie powinien…no trochę irytuje.

  8. Osobiście czekam na grę, która by łączyła w zgrabny sposób to co najlepsze w Ósmym Pasażerze i w Decydującym Starciu. Z jednej strony potężny thriller z prawie niepokonanym wrogiem, z drugiej utrzymana na rozsądnym poziomie możliwość obrony (tak, wiem że w A:I był miotacz…)

  9. @Winograd|No właśnie… nie.

  10. Izolacja była świetna na pół jakieś godziny 😉 No chyba, że ktoś ma ciągotki w stronę masochizmu 😀

  11. Gra wygląda ciekawie – chociaż brakuje jej czegoś co ja wyróżnia. Bo przeciwnicy w hordzie i specjalne potwory to wszystko mają inne gry.|DayZ left 4 dead vermintide niedługo też ta gra z warhammera o gwardzistwch imperialnych. Musi się jakoś ta gierka o obcych wyróżnić nie samymi obcymi… Przydałyby się jakiś tryb ala oblężenie – albo coś że graczy gonią obcy a oni muszą się wycofać i zaspawać za sobą drzwi.

  12. Gra to nie film – więc trudno tutaj oddać w pełni klimat obcego jaki odczuwa się przy filmach czy komiksach – ale wydaje mi się że tryby gry powinny być na tym skupione żeby właśnie oddać taki klimat tego unversum – będę obserwować ale pewnie uśmiechnę się raczej do warhammera – wolę jednak grę w pierwszoosobowej perspektywie

  13. @konrad1425|Istnieje taki projekt, GTFO, który dość dobrze obrazuje, jak mogłaby wyglądać interesująca coopowa strzelanka w uniwersum „Obcego”. Wystarczyłoby trochę inwencji w miejsce kopiowania utartych schematów.

  14. I gdyby tylko nie te drewniane animacje… przecież patrzysz większość czasu na nie z 3ciej osoby.

  15. @DaXmAn jest szansa, że je poprawią, to póki co alfa. Miejmy taką nadzieję przynajmniej :p

  16. Kto w ogóle wpadł na pomysł TPP?? Cały pokaz zrujnowała dla mnie właśnie ta perspektywa kamery. Animacje postaci są zrobione beznadziejnie i TPP jeszcze bardziej to uwydatnia.

  17. TPP – „żenuła”, nawet Aliens na C64 był w FPP. Masz rację Bronnson pomysł na kilka godzin gry był rewelacyjny, ale później to już robiło się niestrawne po prostu. Bardzo szybko przeskoczyłem na najniższy poziom trudności, a pod koniec korzystałem z videoporadników bo już nie chciało mi się błądzić po tych korytarzach w trybie pełzania. I te „zwroty” fabularne w stylu „idź, wciśnij przycisk…a nie to nie ten, pełznij na drugi koniec bazy, tam jest inny przycisk, który musisz wcisnąć żeby dostęp do trzeciego

  18. W takim Obcym: Izolacja męczymy się z jednym maszkaronem, a tutaj obcy padają jak żołnierze radzieccy. 😀

  19. Preventorian 6 marca 2021 o 23:42

    Czy tylko mnie przeszkadzają te wielkie X-y? Mam wrażenie, że podczas walki tylko je widać.

Dodaj komentarz