rek
rek
25.02.2021
Często komentowane 24 Komentarze

Anthem: EA porzuca plany rozwoju produkcji BioWare’u

Anthem: EA porzuca plany rozwoju produkcji BioWare’u
Serwery wciąż będą działały, ale gra nie przejdzie obiecanej rewolucji.

Na Anthem, loot shootera tworzonego przez branżowych specjalistów od erpegów, od samego początku fani patrzyli z delikatnym sceptycyzmem. Jak okazało się po premierze – nie bez racji. Gra była zdecydowanie zawodem i choć porównywanie jej z wydanym kilka miesięcy wcześniej Falloutem 76 graniczyło z niesprawiedliwością (bo tytuł Bethesdy w chwili debiutu był niegrywalnym potworkiem), miejsce wśród rozczarowań roku zapewniła sobie bez trudu.

Po roku od premiery BioWare potwierdziło krążące po branży plotki – Anthem przejdzie rewolucję. W tym celu założono nawet specjalny zespół eksperymentatorów. Miesiące jednak mijały, a my wciąż nie słyszeliśmy doniesień o obiecanej wersji 2.0. Przed dwoma tygodniami Bloomberg donosił, że EA postanowiło podjąć na najbliższym spotkaniu zarządu ostateczną decyzję dotyczącą przyszłości gry.

Dziś znamy już rezultat narady. Na oficjalnym blogu Christian Dailey, producent wykonawczy tytułu, napisał:

W duchu przejrzystości i doprowadzania spraw do końca chcieliśmy ogłosić, że podjęliśmy trudną decyzję o przerwaniu prac nad nowym projektem związanym z Anthem (znanego również jako Anthem NEXT). Będziemy jednak nadal utrzymywać usługę Anthem w obecnym kształcie.

Dailey tłumaczył, że jednym z czynników utrudniających poprawienie gry była pandemia. Dziękował również społeczności za jej nieustanne wsparcie. Kończąc wpis, dodał:

Tworzenie gier jest trudne. Takie decyzje nigdy nie są łatwe. Patrząc w przyszłość, jako studio musimy skoncentrować się na naszych wysiłkach i rozwijać kolejne tytuły Dragon Age i Mass Effect, jednocześnie zapewniając wysokiej jakości aktualizacje Star Wars: The Old Republic.

Developerzy odpowiedzialni za Anthem zasilą więc najprawdopodobniej pozostałe zespoły BioWare’u.

Serwery Anthema, jak przeczytaliście powyżej, dalej będą działać.

rek

24 odpowiedzi do “Anthem: EA porzuca plany rozwoju produkcji BioWare’u”

  1. Serwery wciąż będą działały, ale gra nie przejdzie obiecanej rewolucji.

  2. No i Anthem do piachu a po wydaniu Remastera Trylogii Me i zapewne też niezbyt nowym wybitnym ME Bioware pójdzie do piachu.

  3. Anthem posiadało nie zbyt dużą zawartość, powtarzalne zadania, wiało nudą na dłuższą metę, co istotne Destiny 2 wyszło wcześniej z dodatkami oferowało większą zawartość oraz więcej zabawy, jakby nie patrzeć gry usługi na dłuższą metę nudzą potrzebują ciągłych aktualizacji oraz nowej zawartości aby zatrzymać graczy na dłużej,mówiąc o Bioware to Mass Effect Legendary Edition ma ich uratować przed likwidacją ze strony EA.

  4. hahaha xD

  5. Wincyj preorderów!

  6. @Dantes|Co ma remaster Mass Effect, projekt poniekąd zupełnie poboczny i tworzony minimalnymi nakładami, do przyszłości BioWare? O losach studia zadecyduje odbiór Dragon Age 4 i z całą pewnością wszyscy pracownicy zdają sobie z tego sprawę. Choćby z tego powodu nie wierzę, żeby ten tytuł miał się nie udać. BioWare może odzyskać zaufanie graczy równie łatwo co CD Projekt je utracił. „Jesteś tak dobry jak twe ostatnie dzieło”, mam rację?

  7. Ta wymówka o Covidzie już serio nie jest na miejscu, studia już miały rok by zorganizować skuteczną pracę w systemie domowym, co powinno być tym łatwiejsze dla takich wielkoludów jak Bioware czy Blizzard, który każde przyciągnięcie lub brak dostarczenia obiecanej zawartości zwala na covid. Taka bardzo wygodna wymówka w branży się z tego zrobiła. Coś nie idzie zgodnie z zapowiedzią? Zwalmy na wirusa. A co do Anthem, mam nadzieję, że ktoś wytoczy im pokaźny zbiorowy pozew za „minimum 10 lat wsparcia gry”.

  8. @drogba jaki masz procesor ja po przejściu z 4 rdzeniowa na 8 nie odczuwam stutteringu.

  9. No i dobrze, szkoda tracić na to czas.

  10. No coś takiego, kto by pomyślał, że nic nie wyjdzie z planów ratowanie mocno niedorobionego tytułu, który hypowano pod niebiosa, a który już 2 lata temu został spisany na straty. Hyhy, pamiętam przynajmniej dwa komentarze osób tutaj, które z zacietrzewieniem twierdziły, że ta produkcja się odbije i EA postanowi ulepszyć tą grę. Cóż… gdzie teraz jest wasz bóg? 🙂

  11. @Gavriel6|Naprawdę aż tak mocno cieszy cię, że komuś coś nie wyszło, a ktoś inny się rozczarował? Czyżbyś wiódł aż tak marny żywot? Oczywiście jedną z osób, o których piszesz byłem ja, choć od początku jedynie twierdziłem, że gra ma solidne podstawy, na których można stworzyć coś fajnego, ale też zaznaczałem, że EA to nie Ubisoft i nie ma w zwyczaju wyprowadzać na prostą kiepsko przyjętych produkcji. Nie myliłem się. W obu przypadkach.

  12. Szok!… tylko że nie

  13. tak shaddon cieszy mnie że anthem się nie udał że avengers zdycha, to pokaże tym pazernym studiom że nie warto wypuszczać nie dopracowanych gier za pełną cenę wypełnionych zerowym kontentem i liczyć że się sprzeda bo marka albo nazwa studia.

  14. suprisepikachu.jpg

  15. Ta gra była martwa na starcie. Gdyby zamiast looter shooter-a i niespełnionego rywala Destiny dostaliśmy RPG w stylu Mass Effect i z walkami w powietrzu to wtedy byłoby ZUPEŁNIE INACZEJ. Ale jak to EA, zawsze coś schrzanią.

  16. No kto by się spodziewał.

  17. Kupiłem za 10 zł bedzie na pamiątke

  18. GandalfCzarny 25 lutego 2021 o 12:28

    Aż zacytuję tu pamiętną kwestię z Simpsonów: „HA-HA!”

  19. Tradycji stało się zadość, czyli EA znowu poległo na grze usłudze. Anthem podzielił los sieciowych Simsów, Battlefieldów, Need for Speedów, Warhammera.

  20. Skoro mowa o NFS-ie, ptaszki ćwierkają, że następna część (niby tej jesieni) ma być – niespodzianka – grą usługą, z wieloletnim planem aktualizacji. Brzmi znajomo?

  21. Ponadto EA wyda FIFA Online 4 w europie, by zapewne po roku zamknąć jej serwery jak w fifa world 😛

  22. Tak to się kończy, gdy się robi grę na zamówienie, nie mając na nią choćby pomysłu i wizji czym w ogóle ta gra miałaby być.

  23. Zszywacz no jak to czym ,gra usługa marnej jakości. Taki był cel i tak zrobili. 10 lat wsparcia obiecywali, wytrzymali raptem dwa na podstawce. Studio robiące epickie niegdyś gry RPG zostało puszczone do robienia gier online usług, bez pomysłu ładu i składu i masz efekt. Ale spoko EA ma kasy jak lodu najwidoczniej, mogą marnować na prawo o na lewo. Wystarczy że banda idiotów kupuje rok w rok w innym opakowaniu to samo i dopłaca za lootboxy no i ciągną ten cyrk dalej. Po co coś zmieniać?

  24. @Warhammer on-line akurat trzymał się dobrze po prostu skończyła im się licencja a Games Workshop (w mniemaniu EA) zbyt dużo sobie zażyczył ta odnowienie licencji. Ja nie kupiłem żadnej gry EA od pierwszego Dragon Age. Może w końcu na remaster Mass Effecta się skuszę albo nowego Dragon Age’a poczekam na recenzję i zobaczę.

Dodaj komentarz