
Unreal Engine pozwoli tworzyć ludzkie postaci na niespotykanym dotąd poziomie realizmu w zaledwie kilka minut [WIDEO]
![Unreal Engine pozwoli tworzyć ludzkie postaci na niespotykanym dotąd poziomie realizmu w zaledwie kilka minut [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/fc6fa7eb-b5b6-4302-b145-495d0051c6be.jpeg)
O mocy Unreal Engine’a nikogo nie muszę chyba przekonywać. Epic od ponad 20 lat stanowi technologiczną forpocztę branży, zachwycając graczy kolejnymi generacjami swojego silnika. Firma już dawno przestała się zresztą skupiać na próbach podboju rynku swoimi tytułami – oczywiście oprócz Fortnite’a – stawiając przede wszystkim na udostępnianie swoich aplikacji innym developerom.
Możliwości Unreal Engine 5 mogliśmy podziwiać w maju zeszłego roku i faktycznie robił on niemałe wrażenie. Epic nie zasypia jednak gruszek w popiele i kontynuuje rozwój narzędzi. Jeszcze w tym roku w ręce twórców gier wpadnie MetaHuman Creator, aplikacja działająca na zasadzie streamingu, która pozwoli tworzyć realistycznie wyglądające ludzkie modele w mniej niż godzinę. I to „na niespotykanym dotąd poziomie jakości, autentyczności i realizmu”.
Gdy przygotowana przez nas postać będzie gotowa (wraz ze szkieletem, co na pewno przyśpieszy prace), po prostu wyeksportujemy ją, pobierzemy i umieścimy w naszym projekcie w Unreal Engine. Jak utrzymuje Epic, MetaHuman Creator „skróci czas potrzebny na stworzenie fotorealistycznego cyfrowego człowieka do zaledwie kilku minut”.
Developerzy z pewnością zacierają ręce na myśl o możliwościach, jakie zyskają. Pierwsze modele stworzone przy pomoc tego narzędzia możemy już pobrać i wypróbować w swoich projektach (do ściągnięcia Z TEGO MIEJSCA).

Czytaj dalej
16 odpowiedzi do “Unreal Engine pozwoli tworzyć ludzkie postaci na niespotykanym dotąd poziomie realizmu w zaledwie kilka minut [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Zresztą zobaczcie sami, bo efekty są niesamowite.
Zbieram szczękę z podłogi, niesamowite.
Dziewczyna wygląda spoko, ten chłopak mnie w ogóle nie przekonuje.
Niesamowite, jak by to pokazać jakimś losowym ludziom, to większośc mogłaby powiedzieć że to są zdjęcia.
Super, ale nadal ludzki wzrok jest w stanie wychwycić sztuczność. Nie wiem co jeszcze trzeba zrobić by nasza percepcja nie umiała odróżnić animacji od prawdziwej twarzy :).
Nic nie wyeliminuje nawet znikomego odczucia uncanny valley, bo jesteś po prostu świadomy, że to sztuczni ludzie. Mimo wszystko jest co coś pięknego, że tworzymy samych siebie w lustrze wirtualnej rzeczywistości. Czekam z niecierpliwością na pierwsze implementacje.
Mi ten timelapse wygląda na kilka godzin a nie kilka minut. Oh well to I tak szybciej niż to co jest teraz.
„The future is here old man”. Robi wrażenie, nie powiem.
CryEngine też miał świetny i co 🙂 Dx12 też miał być zbawieniem i co 🙂
Rickerto,|”Mimo wszystko jest co coś pięknego, że tworzymy samych siebie w lustrze wirtualnej rzeczywistości.” – …i przerażającego, bo może ktoś stworzył tak nas?;)|PS|…ale koszyka w Epic store dalej nie potrafią zrobić.;p
Przerażające i fascynujące, zaiste.
Ekipa od Red Dead Redemption 2 online mogłaby się tu czegoś nauczyć w temacie kreatorów postaci.
oby ceny kart graficznych do tego czasu spadły
Naprawdę imponujące. Jeszcze ciągle to łatwo odróżnić ale wygląda coraz lepiej. Okolice oczu, brwi jak się poruszają i gałki oczne to chyba najsłabsze punkty. No pewnie jeszcze z 10-15 lat i będzie już prawie nie do odrożnienia.
Taki rozwój szczegółowości grafiki, mogącej być generowanej na bieżąco, uważam za zachwycający. Ekscytuje mnie sama myśl o pierwszych próbach zastosowania tego w grach.|Mam jednak obawy co do innych zastosowań. Dzięki takim technologiom (enginom ogółem) łatwe będzie tworzenie totalnych „fejków” (np. wystąpienie jakiejś znanej osoby) mogących wprowadzać ludzi w błąd i prowadzić do konfliktów. Mam nadzieję, że raczej do czegoś tak nieuczciwego nie dojdzie na dużą skalę.
W sam raz na e-lekcje podstawić swojego cyfrowego awatara.