
PlayStation Studios: Sony zamierza „agresywnie inwestować” w zasoby kadrowe

We wrześniu Sony oficjalnie przejęło Bluepoint Games, twórców remake’u Demon’s Souls. Jeszcze wcześniej zdecydowano się na zakup zespołów Firesprite, Housemarque oraz Nixxes. Grupa developerska PlayStation Studios rośnie w siłę, a jest to siła talentu cenionych twórców gier. Co więcej, japońska korporacja potwierdziła, że zamierza „agresywnie inwestować” w zasoby kadrowe.
To zupełnie zrozumiała decyzja, albowiem dział związany z marką PlayStation generuje ogromne zyski. Dla przykładu: tylko w drugim kwartale (lipiec-wrzesień) obecnego roku fiskalnego było to 25 procent ogólnego profitu całej korporacji.

Hiroki Totoki, wiceprezes wykonawczy i dyrektor finansowy, skomentował bieżący rozwój dywizji Sony Interactive Entertainment:
Aby jeszcze bardziej wzmocnić nasze możliwości w aspekcie tworzenia gier, ogłosiliśmy przejęcie Firesprite i Bluepoint Games. Obie firmy mają doskonałe zdolności techniczne i znakomite osiągnięcia. Obie też przyczyniły się do rozwoju wielu naszych tytułów, a teraz zwiększą możliwości programistyczne PlayStation Studios. Chodzi o tworzenie gier – także tych pecetowych i mobilnych.
Sama PS5… sprzedaje się świetnie. Tylko w drugim kwartale bieżącego roku podatkowego konsumenci nabyli 3,3 miliona egzemplarzy konsoli (ogólna sprzedaż: 13,4 mln sztuk). Sony nie zmieniło swoich planów na obecny okres fiskalny (1 kwietnia 2021 – 31 marca 2022). Korporacja chciała między innymi dostarczyć do sklepów prawie 15 milionów PS5. Jak twierdzi Hiroki Totoki, „kilka czynników znacząco wpływa na podaż produktu, takich jak zakłócenie globalnego łańcucha dostaw i ograniczona dostępność komponentów”. Niemniej producent konsol PlayStation „dokłada wszelkich starań”, aby spełnić oczekiwania konsumentów.

Czytaj dalej
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.