
People Can Fly rozważa zajęcie się produkcją gier AA

Gdy mowa o największych polskich studiach, zwykle wymieniamy CD Projekt i Techland, zapominając przy tym czasem o innej zatrudniającej kilkaset osób na całym świecie i mającej na swoim koncie szereg hitów firmie. People Can Fly to jednak jeden z ważniejszych przedstawicieli rodzimej branży – jako Epic Games Poland dało w końcu światu Gears of War: Judgment, a w ostatnich latach ściśle współpracowało ze Square Enix nad Outriders.
Ten ostatni projekt wywołał co prawda na linii twórcy-wydawca pewne nieporozumienie (PCF donosiło w sierpniu, iż wciąż nie otrzymało tantiem po pierwszym kwartale sprzedaży gry), ale nie wpłynęło to w żaden sposób na ambicje developerów: firma przejęła niedawno dwa kolejne studia (kanadyjskie Game On Creative i amerykańskie Phosphor Games). Najnowszy komunikat giełdowy wskazuje zaś, że spółka zamierza dywersyfikować portfolio.
Jak czytamy, People Can Fly nie porzuciło przyjętego modelu biznesowego: firma dalej planuje równolegle produkować kilka tytułów AAA, zarówno we współpracy z dużymi wydawcami, jak i w ramach self-publishingu. Już od 2024 studio miałoby być w stanie dostarczać jedną grę na rok. Jednocześnie jednak PCF nie wyklucza pracy nad mniejszymi pozycjami:
Zaktualizowana strategia Grupy zakłada możliwość: (i) poszerzenia portfolio gier produkowanych przez Grupę o gry z segmentu AA z założeniem, że przy krótszym czasie produkcji, niższym budżecie i mniejszej objętości (ang. scope), będą się one charakteryzować jakością porównywalną z grami z segmentu Triple-A, (ii) produkcji gier AAA i AA w nowych gatunkach, nie objętych dotychczas działalnością Grupy oraz (iii) pozyskania nowego lub nowych zespołów produkcyjnych lub też przejęcia podmiotów zajmujących się produkcją gier wideo w nowych dla działalności Grupy obszarach, tj. nowym segmencie AA i gatunkach innych niż gry typu shooter i gry akcji, łączące elementy RPG.
Rzecz jasna „zakładanie możliwości” nie jest w żaden sposób wiążące, ale przy tak ambitnych planach zajęcie się również mniejszymi grami (zwłaszcza gdy równolegle mowa o pozyskaniu nowych zespołów w tym celu) wydaje się rozsądnym krokiem.
Na ten moment nie słyszeliśmy jednak jeszcze konkretów o kolejnych projektach People Can Fly. Samo studio skupia się w tym momencie na poprawianiu Outriders.

Czytaj dalej
5 odpowiedzi do “People Can Fly rozważa zajęcie się produkcją gier AA”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
„Ale spokojnie, nie znaczy to, że zamierza porzucić tworzenie największych tytułów – wręcz przeciwnie” – kamień z serca, bo już się bałem że nie dostaniemy godnego następcy arcydzieła jakim był Outriders. A tak na poważnie. świetny news, teraz tylko czekać na informacje że odzyskali prawa do Painkillera i mogę spać spokojnie 🙂
@Nezi23 Prawa do Painkillera ma THQ i już zleciło robienie reboota studiu Saber Interactive.
Jeżeli Outriders było ich zdaniem tytułem AAA to cóż, po AA spodziewam się produkcji na miarę Mortyra
@ermo3 , a czego brak Outriders do miana AAA? Ograłem demo i gdyby nie fakt, że obecnie mam w co grać, już dawno bym kupił pełną wersję.
@ k4cz0r Już pod koniec dema widać, że gra dalej będzie taka sobie. Sam system lootu to sztampa do tego zrobiona tak sobie.