
Resident Evil Village: Patch poprawiający wydajność legalnych wersji gry już dostępny

Najnowsza odsłona Resident Evil zdecydowanie nie zawiodła oczekiwań i choć trudno w tym momencie stwierdzić, czy po latach zostanie zaliczona do grona najlepszych części serii, jej sukces finansowy jest niezaprzeczalny. Capcom poważnie podpadł jednak fanom, gdy wyszło na jaw, że piracka wersja gry działa na pecetach zauważalnie lepiej. Zabezpieczenia tytułu (łączące niesławne Denuvo i oprogramowanie samego wydawcy) sprawiały, iż nawet na najmocniejszym sprzęcie nie można się było uwolnić od zauważalnych spadków płynności. Firma szybko (no, powiedzmy – od premiery minęły przecież ponad 2 miesiące) zapowiedziała rozwiązanie tego problemu kolejną łatką.
Po niespełna tygodniu trafiła ona wreszcie na serwery. Dodaje ona obsługę technologii FidelityFX Super Resolution (odpowiednik nvidiowskiego DLSS autorstwa AMD) oraz – co najważniejsze – poprawki mające na celu optymalizację antypirackich zabezpieczeń.
An important update for Resident Evil Village players on Steam:
— Resident Evil (@RE_Games) July 20, 2021
– FidelityFX Super Resolution (FSR) from AMD is now supported. FSR supports higher frame rates on PC for an improved gaming experience.
– Adjustments have been made to optimize the anti-piracy technology.
Patch zdaje się w jakimś stopniu rozwiązywać problem (choć nie na słabszych konfiguracjach sprzętowych), ale gracze wciąż domagają się usunięcia DRM-u z gry. Jak rozumują, jeżeli produkcja i tak została już scrackowana, dalsze zabezpieczanie jej w ten sposób nie ma żadnego sensu, szczególnie że utrudnia to życie uczciwym nabywcom. Capcom na razie się jednak do tych życzeń w żaden sposób nie odnosi.
Koniecznie dajcie znać, czy po łatce Resident Evil Village działa u was lepiej.

Czytaj dalej
7 odpowiedzi do “Resident Evil Village: Patch poprawiający wydajność legalnych wersji gry już dostępny”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
a patch dla mniej legalnych wersji? buhahahha jak to wgl chodzi na pc?
Na YouTube są porównania wydajności wersji legalnej i z crackiem.|Krutko mówiąc w wersji oryginalnej nawet na bardzo wydjnym pc na początku każdej walki wydajność spadała do kilku kaltek przez około sekundę a pirat działał idealnie. Ktoś się dogrzebał do telemetrii i pokrywało się to z momentami gdy DRM sprawdzał legalność kopi. |Filmy mają miliony wyświetleń i tysiące komentarzy więc musieli coś zrobić.
Ja gram na PC i mam 140 fps po i prezd patchem wiec nie wiem w czym był problem wogoel
BigBoss – no pewnie masz po prostu kawał maszyny i tyle. Tu raczej nie chodzi o problem z optymalizacją, wydajnością tylko o fakt, że zabezpieczenia 'antypirackie’ wpływają negatywnie na stabilność gry. Kupując oryginał – płacisz – więc chyba możesz oczekiwać gwarancji jakości usługi. Tymczasem okazuje się, że piracąc grę masz 'lepszą’ rozgrywkę. Najpierw akcja z wersją PL, teraz DRM. Capcom trochę samo strzela sobie w kolano, bo te remastery i nowe części RE rokowały jakościowy i finansowy boom firmy.
wniosek z tego taki, że gdyby nie crack to Capcom nie zrobiłby łatki. Jakiś pożytek z piractwa dla osób kupujących.
Oj oj oj trochę za późno na łatkę Capcom…co widziałem na yt Crack odblokował wszystko juz
@BigBoss88|Spoko, to teraz pokaż nagranie z walk z córkami wampirów jak wchodzisz w rój much przed patchem 😉 |Nie uwierzę że u Ciebie działa, skoro nie działalo na potężnej maszynie jaką ma DigitalFoundry.|Ale mitomania musi być 😀