rek
rek

Resident Evil Village: Piracka wersja działa o wiele płynniej od legalnej. Capcom zapowiada patcha

Resident Evil Village: Piracka wersja działa o wiele płynniej od legalnej. Capcom zapowiada patcha
Przyczyną problemów jest najpewniej kombinacja zabezpieczeń samego wydawcy i Denuvo.

Najnowszy Resident przypadł do gustu graczom i radzi sobie na rynku bardzo dobrze, zabezpieczając – i bez tego przecież niespecjalnie zagrożoną – przyszłość serii. Wydawać by się mogło, że nic nie powinno mącić dobrych humorów twórców… gdyby nie jeden mały problem.

Digital Foundry potwierdziło ostatnio doniesienia krążące po sieci już od jakiegoś czasu. Pecetowa wersja Village w wersji bez DRM-u (czyli scrackowanej) działa bowiem zauważalnie płynniej od tej dostępnej w sklepie. Winne najprawdopodobniej jest połączenie Denuvo i autorskiego systemu zabezpieczeń antypirackich – w efekcie gra w momencie walki potrafi zauważalnie chrupnąć. Sytuacja ta w nielegalnych kopiach ogrywanych na tym samym sprzęcie nie ma w ogóle miejsca.

Jak słusznie zauważa Digital Foundry, nieistotne jest, czy faktycznie winne są zabezpieczenia, czy autorom pirackiej wersji udało się w końcu zoptymalizować tytuł w tak dużym stopniu – ważniejszy jest fakt, że ponad dwa miesiące po premierze Capcom wciąż nie jest w stanie zaoferować legalnym użytkownikom odpowiedniej optymalizacji produktu.

Po pojawieniu się artykułu w sieci wydawca przesłał Digital Foundry swoje oświadczenie w tej sprawie:

Zespół pracuje w tej chwili nad łatką, która ma rozwiązać problemy z wydajnością na PC. Powinna być ona niedługo dostępna – więcej szczegółów podamy wkrótce.

Uczciwym fanom pozostaje więc cierpliwie zaczekać. 

rek

15 odpowiedzi do “Resident Evil Village: Piracka wersja działa o wiele płynniej od legalnej. Capcom zapowiada patcha”

  1. W1NTER_MU7E 15 lipca 2021 o 12:34

    XD

  2. W1NTER_MU7E 15 lipca 2021 o 12:35

    Dokładnie coś takiego miałem z HBO i ich potwornymi serwerami :))

  3. jeszcze wiecej Denuvo

  4. Żadne to novum, steamowy Fallout:New Vegas (F3 chyba też) DO DZISIAJ ma problem z loadingiem przy wczytywaniu lokacji i savów i trzeba samemu modyfikować linie komend, wersja Skidrowa miała to od początku zmienione, nie wiedziałem, czy śmiać się czy płakać, jak w końcu zagrałem w orginalną wersję.

  5. Maniek123404 15 lipca 2021 o 14:06

    No proszę nawet dodali język PL do gry |https:elamigos.site/data/Resident_Evil_Village_Deluxe_Edition_MULTi13_-_ElAmigos.html

  6. CzlowiekKukurydza 15 lipca 2021 o 14:18

    Denuvo działa jako cześć gry czy dodatkowy proces w systemie? Zawsze mnie zastanawiało dlaczego to tak przymula sprzęt podczas grania.

  7. Po raz kolejny, przy pomocy Denuvo, gracze karani są za posiadanie legalnej wersji gry. Nic nowego.

  8. Pół żartem, pół serio, można powiedzieć, że te patche szumnie nazywane poprawiającymi optymalizację, to pewnie po prostu zdejmują zabezpieczenia antypirackie.

  9. „najpewniej kombinacja zabezpieczeń samego wydawcy i Denuvo”|Nie. Same zabezpieczenia Capcomu wciśnięte na siłę wewnątrz Denuvo. Bardzo dużo animacji w grze z 'jakiegoś powodu’ wysyła zapytania do DRM Capcomu. Zdecydowana większość tych animacji jest podczas walki. Dlatego w tych momentach oryginalna wersja gry się przycina. Nie bronię tu Denuvo, ale piracka wersja tego nie usuwa, tylko omija, Denuvo wciąż pracuje i pochłania swoje zasoby. Ale DRM Capcomu udało się usunąć, przez co gra działa lepiej.

  10. mam tylko dwa komentarze do tego clickbait-a. LOL oraz hahahahahahaha 🙂

  11. CzlowiekKukurydza 16 lipca 2021 o 04:59

    Skoro jest potwierdzone, że zabezpieczenia zostały złamane oraz to, że zamulają one grę to chyba pora je 'wypaczować’ już z gry. Kto ma odpalić pirata ten to zrobi.

  12. @CzlowiekKukurydza Denuvo jest rak, który nie chce umrzeć a producenci zamiast płacić za drogie zabezpieczenia niech się za optymalizację wezmą, wtedy środki finansowe zostaną dobrze wydane, podobnie bylo z REmake 2 oraz 3 również działały lepiej bez Denuvo, jest paradoks, że na walce z piractwem tracą uczciwi gracze.

  13. no niemozliwe, denuvo? ale jak to, przeciez wszyscy fanboje denuvo tak zachwalali, ba nawet im podobno szybciej z denuvo dzialaloA tak powaznie to ameryke odkryli debi&&

  14. @Dantes, Denuvo nie jest takie straszne jak je prawidłowo zaaplikujesz. Z jakiegoś powodu jednak developerzy decydują się na implementację która nie ma sensu jak np. było to z UBI i AC:Origins gdzie gra poprzez Denuvo wykonywała milionów zapytań na minutę… Np. ostatnie Metro ma Denuvo i działa tak samo sprawnie z zabezpieczeniem jak i scrakowane. To samo z DOOMem , Dirt 5 i dziesiątkami innych gier.

  15. Denuvo od samego początku praktycznie zawsze zamulało, podobnie było ze StarForce od Sony. Dziwi mnie, że producenci, zamiast wdrożyć/zainwestować we własne, dużo mniej obciążające system (a równie skuteczne w strategicznym okresie tych dwóch tygodni od wydania) wolą płacić grube miliony firmie zewnętrznej, której rozwiązania wołają o pomstę (a ich skuteczność ostatnio bardzo spadła).

Dodaj komentarz