Konkurs na grafikę gamingową [ZAKOŃCZONY]

    Ogłaszamy konkurs, w ramach którego możecie przysyłać do nas swoje prace graficzne. Potrwa miesiąc, żebyście mieli czas przygotować dobre jakościowo i przemyślane prace. W odróżnieniu od poprzednich naszych konkursów w tym nie ma limitu zgłoszeń, jednak ze względów zdroworozsądkowych prosimy, abyście się ograniczyli do nie więcej niż 20-30 grafik.

    Nadesłane prace powinny być w jakiś sposób związane z grami. Może to być duża grafika na cały przód koszulki, jakiś symbol, pixel art, komiks, model 3D lub inna forma artystyczna. Praca nie musi być związana z CD-Action. Powinno to być po prostu coś, co spodoba się graczom i co sami chcielibyście mieć np. na koszulce albo kubku. Kształt grafiki jest drugorzędny – może być klasyczna forma plakatowa, kwadrat, koło, pasek czy cokolwiek innego, co będzie dobrze wyglądać. Znajdziemy gadżet, do którego najlepiej będzie pasować.

    Do niektórych osób zwrócimy się z propozycją odkupienia od nich praw do określonej pracy, żebyśmy mogli umieścić ją na gadżetach. Jeśli autor zaprezentuje nam więcej prac lub podeśle link do portfolio i spodobają nam się jego styl oraz umiejętności, istnieje możliwość nawiązania stałej współpracy. 

    Oprócz tego 10 osobom, które podeślą najlepsze prace, ufundujemy roczne prenumeraty ewydań CD-Action

    Zgłoszenie konkursowe musi spełniać kilka warunków:

    1. Praca musi być od początku do końca własna. Nie można w niej używać znalezionych w internecie zdjęć, innych grafik, screenów czy artów z gier.

    2. Prace w żaden sposób nie mogą naruszać praw autorskich innych firm czy osób. Fajne ilustracje z Wiedźminem, Eizo czy inne wzorujące się na konkretnych grach (nawet na prawach karykatury) odpadają.

    3. Po trzecie, przesłane prace muszą być grafiką komputerową i spełniać podane niżej wymagania:

    Jakość: 300 dpi minimum.
    Format plików: .ai, .pdf, .psd, .tif, ewentualnie .jpg w najwyższej rozdzielczości.
    Rozdzielczość: wysoka, w przypadków grafik na plakaty lub koszulki – format A3 lub większy.

    4. W e-mailu konkursowym należy wysłać podglądy prac w formacie JPG oraz link do miejsca w internecie, z którego możemy pobrać je w pełnej rozdzielczości i bez konieczności jakiejkolwiek rejestracji.

    5. Do e-maila należy dołączyć podpisany skan oświadczenia, że osoba wysyłająca zgłoszenie jest autorem pracy i ma wyłączne prawa do niej.

    E-maile z podglądami prac i linkami do właściwych plików należy nadsyłać do poniedziałku 30 sierpnia 2021 r. do godziny 23:59 na adres ghost@cdaction.pl z tematem „Konkurs na grafikę gamingową”. Prosimy uczestników, którzy chcą wysłać kilka prac, żeby zrobili to w jednym e-mailu.

    Pełny regulamin konkursu znajdziecie TUTAJ.

    PODSUMOWANIE KONKURSU

    Na początku przepraszam za opóźnienie. Nawał obowiązków spowodował, że trochę nam zajęło ogarnięcie się z konkursem. Organizując go trochę się zastanawiałem, że może przeceniłem zdolności naszych czytelników. Jak sie jednak okazało myliłem się. Większość nadesłanych prac stoi na dosyć wysokim poziomie. Takich prac było więcej niż zaplanowaliśmy nagród. Stąd nie możemy nagrodzić wszystkich, których byśmy chcieli. Poniżej zaprezentuję 10 osób, które otrzymają roczną prenumeratę ewydań naszego pisma. Jak wcześniej podałem do kilku z nich będziemy się po konkursie odzywać z propozycją wykupu prac a nawet współpracy. Do różnych osób. Do niektórych spośród finalistów i paru osób spoza grona laureatów. Od razu uprzedzam, że niekoniecznie nastąpi to szybko. Na początku chcemy sprawdzić jak zadziała taki model współpracy z 2-3 osobami i jeśli dobrze zagra wtedy będziemy się kontaktować z pozostałymi. Laureaci poniżej przedstawieni są w losowej kolejności. Osoby te prosimy aby nadesłały na mój adres mailowy (ghost@cdaction.pl) swoje dane oraz adres kontaktowy. Proszę aby napisały z tego samego konta z jakiego wysyłały prace. Otrzymają kod rabatowy do użycia w naszym sklepie internetowym (sklep.cdaction.pl) wraz z instrukcją użycia.

    A oto lista laureatów (w przypadku osób, które nadesłały więcej prac prezentujemy tylko dwie przez nas wybrane):

    Agata Nowakowska
     

    Bartosz Kukier

    Filip Sułkowski
     

    Kamil Praciak
     

    Klaudia Gołojuch (Dracorian)
     

    Mariusz Podleś
     

    Paweł Hudeczek
     

    Piotr Burzyński

    Robert Nyklewicz (Elitlandir)

    Tomasz Długosz
     

    43 thoughts on “Konkurs na grafikę gamingową [ZAKOŃCZONY]

    1. ”Nagrody|Do niektórych osób zwrócimy się z propozycją odkupienia od nich praw do określonej pracy, żebyśmy mogli umieścić ją na gadżetach”|W nagrodę wykorzystacie czyjeś prace, aby na tym zarobić?|Tak jak bym miał wykopać dół łopatą, zamiast tego zrobię konkurs o to kto wykopie szybciej, a jeśli ktoś wykopie dość głęboko, to może mu zapłacę.

    2. @Depakiniarz|To oczywiste że nie dadzą takiej propozycji, bo to byłoby zbyt korzystne dla autora pracy. A nie oszukujmy się, Cd – Action jak każda większa firma chce przede wszystkim jak największego zysku dla siebie. (I w sumie trudno się dziwić, bo ogólnie ludzie z natury są chciwi).|CD – Action stara się trochę rozwinąć inne źródła finansowania oprócz sprzedawania miesięcznika i bardzo dobrze, bo możliwe że dzięki temu będzie on dalej wydawany nawet jak poziom zwrotu kosztów będzie niski lub zerowy.

    3. @Dezlator|Od razu przypomina mi się sytuacja (z tego co pamiętam Play Polska i Cyberpunk – cross tych dwóch marek), gdzie zrobili konkurs na grafikę promocyjną, która potem po wygraniu miała zostać umieszczona na jakimś budynku (czyli zostałby zrobiony tzw. murala) i nagrodą samą w sobie miało być po prostu umieszczenie tej pracy na budynku i tyle. (1/2)

    4. Jednak ktoś to nagłośnił i potem po kryjomu dodali nagrody dla artystów. Bo wiadomo sława jest wieczna i tak dalej, ale początkowo artyści mieli nic nie dostać za swoją pracę. Także sytuacja była mocno średniawa.|O tyle dobrze że Cd – Action aż takich przekrętów nie robi, chociaż trochę też mi to pachnie zabiegiem typu:|Łał zrobiłeś pracę i wygrałeś – dajemy ci za to prenumeratę na rok naszego pisma, a w zamian za to ty godzisz się na sprzedawanie koszulek z wymyślonym przez ciebie logiem. (2/2)

    5. Ale tak jak piszę, to tylko tak wygląda, bo możliwe że to są kompletnie niesłuszne i bezpodstawne oskarżenia i CD – Action nie zamierza robić takich numerów, że za roczną prenumeratę, albo „wieczną chwałę” chce wykorzystać czyjeś prace i zachowają się bardzo w porządku.|Nie wiem – zobaczymy.|Chociaż może to też nie do końca moja sprawa, bo sam nie wezmę udziału w tym konkursie (po prostu przez wzgląd na to że nie posiadam zbytnio talentu artystycznego i tym samym szanuję czas swój i osób z Cd – Action).

    6. Śmiechłem. Serio niech się nikt nie zgłosi jeśli szanuję siebie i swoją pracę. Projektuję i produkuję/zlecam produkcję gadżetów promocyjnych dla firm np. na targi itd. Kubeczki, nalepki breloczki, koszulki czapeczki itd. Ta oferta bo to oferta taniego zlecenia a nie konkurs to skandal. |Przykro się to czyta. Moja branża i tak przez Covid ma ciężki okres, a tu jeszcze takie kombinowanie. Wstydu nie macie. Nie stać was na normalne gadżety? I tak mocno zeszliśmy z cenami. Ludzi pozwalnialismy. Super akcja 🙁

    7. Ludzie, plis, przeczytajcie przed komentowaniem. :p Szukamy grafików do zwyczajnej współpracy na normalnych, godnych zasadach. Nikt tu nie próbuje załatwić sobie graf na gadżety za fistaszki (ani prenumeratę). Rozumiem, że macie złe doświadczenia, ale trochę wiary.

    8. Mam wrażenie, że nikt nie zauważył wyboldowanego zdania, w którym piszemy o „propozycji odkupienia”. 10 osób, których prace nam się spodobają otrzyma prenumeratę, ale to wcale nie znaczy, że automatycznie wykorzystamy to co zrobili. W przypadku prac, które będziemy chcieli wykorzystać na gadżety będziemy z ich autorami rozmawiać o możliwości wykupienia praw do nich. Czy teraz jest wszystko jasne?

    9. Cóż za damage control Ghost/spikain macie ludzi za głuptasów lub naiwne dzieci?|Szukając grafika daje się ogłoszenie o pracę w odpowiednim miejscu. Reszty nie skomentuję bo to co napisaliście jest po prostu niepoważne i tylko was pogrąża. |W sumie odpowiedzieliście na moje pytanie o brak wstydu.

    10. @Radyrady666: Ogłoszenie wystawiamy tutaj, bo wolimy podjąć współpracę z kimś, kto już zna CD-Action. Co konkretnie nam zarzucasz? I na jakiej podstawie, skoro nawet nie znasz warunków ewentualnej współpracy?

    11. Ale my nie szukamy grafika do pracy. Jak będziemy potrzebowali zatrudnić grafika to … po prostu go zatrudnimy. |Pomysł na ten konkurs wywodzi się stąd, że prowadzę konkursy na stronie www od lat. Niektóre były graficzne. I trafiały na nie naprawdę niezłe prace. Stwierdziłem, że można dać szansę takim osobom aby ich prace zostały szerzej docenione. Dzięki temu konkursowi mogą wygrać prenumeratę, a jeśli zdecydują się sprzedać nam prawa do swojej pracy to również coś zarobić.

    12. Uczestnictwo w konkursie nie oznacza konieczności sprzedania nam praw do pracy. Może się okazać, że zaproponujemy odkupienie prac większej liczbie osób. Może się okazać, że nikomu nie zaproponujemy wykupienia prac. Może się też okazać, że znajdą się tacy, którym zaproponujemy współpracę. Nikogo nie będziemy zmuszać. Nie spodobają się takiej osobie nasze warunki. Trudno. Spodobają się, to się jakoś dogadamy. Nie wiem na jakiej podstawie zakładacie nasze złe intencje.

    13. Boże przestańcie brnąć. Z komercyjnego w gruncie rzeczy ogłoszenia zrobiliście sobie konkurs jak dla dzieci i jeszcze udajecie greka?”Czy chcesz zobaczyć gadżety z twoją grafiką wyprodukowane przez CD-Action?” to jest ogłoszenie KOMERCYJNE. Ja buduję właśnie dom czy mogę tu zapytać czy userzy forum CDA przyjadą do mnie, dam im łopaty i ten kto najlepiej wykopie dostanie butelkę wody mineralnej, ale niekoniecznie. Może kogoś nawet zatrudnię na stałe?

    14. Patrząc na podana przez Ciebie analogię widzę, że nie rozumiesz sprawy. My nie mamy zamiaru wykorzystywać ich pracy. Czyli wykopią dopiero wtedy gdy podpiszą z nami umowę i im za to zapłacimy. Łapiesz różnicę czy tłumaczę to po próżnicy?

    15. Czytam tą dyskusję i nie wierzę. Jest konkurs z podanymi warunkami. Jak ktoś twierdzi, że to są warunki śmieszne to nie bierze udziału i ma wywalone. Jak ktoś siedzi w domu i bawi się w amatorską grafikę (a przy tym ma talent) to może mieć szansę na zaistnienie, lub przynajmniej (w przypadku wygranej) dostanie potwierdzenie, że ma talent i może warto coś z tym zrobić. Jasne, że jakaś konkretniejsza nagroda mogła by się przydać, ale nie wszystko toczy się zawsze dookoła pieniędzy.

    16. Co to za kupoburza w komentarzach? 😀 warunki brzmią legitnie, do wygrania prenumerata na rok albo współpraca, gdzie dostanie się jakiś konkretny hajs. Aż szkoda, że jestem artystycznym beztalenciem, bo nawet mam dwa fajne pomysły.

    17. ”Czyli wykopią dopiero wtedy gdy podpiszą z nami umowę i im za to zapłacimy. Łapiesz różnicę czy tłumaczę to po próżnicy? ” No i właśnie nie, pracą samą w sobie jest już wykonanie pracy graficznej, więc bez umowy wysyłają do was swoje prace. I ogólnie to nie tak, że jestem, przeciwny konkursowi, bo do wygrania jest przecież prenumerata, propozycja współpracy (na korzystnych warunkach) również spoko, ale próba wykupienia prac konkursowych to plucie w twarz osobom, które się tym profesjonalnie zajmują.

    18. @Dezlator|Bzdura. Po pierwsze, jak któryś z redaktorów napisał, gdy potrzebują grafika, to go zatrudniają. Po drugie, skontaktują się tylko z tymi, których grafiki chcieliby użyć. Może się okazać, że poziom prac będzie na to zbyt niski, 10 osób zgarnie prenumerate i tyle, dziękujemy. Po trzecie – czyli wolałbyś, żeby konkurs nie miał opcjonalnej nagrody w postaci odkupienia praw? No i po czwarte – a co to, tutaj nie ma profesjonalnych grafików? Chyba lepiej, żeby fan pisma dostał kasę niż 'random’?

    19. Po mojemu to jest właśnie fajna inicjatywa. Do tej pory prace artystyczne miały jakieś 'drobne’ nagrody pokroju kubka, gry, książki czy czegośtam. A tutaj jest opcja realnego zastrzyku gotówki (bo przecież nie będą chcieli kupić praw do grafiki za 10zł), jeśli to zawodowiec, to piękny wpis do CV, a jeśli amator, to zawsze mile połechce ego.

    20. Nie łapiecie chyba, o co chodzi. Zamiast „grafiki i wykupu praw” wstawicie sobie konkurs literacki, w którym do wygrania jest wydanie prozy na papierze + umowa wydawnicza. To jest dokładnie to samo. I żaden wał. Wątpliwą kwestią może być jedynie wykup praw autorskich, bo jak pisałem wcześniej, lepszy jest % z zysków.

    21. Polska kraj Januszy biznesu. Ten cyrk uchodzi wam pijarowo na sucho bo dla młodzieży to po prostu „fajny konkurs”. Za czasów Bauera przynajmniej takie cyrki nie odchodziły.

    22. @ZygfrydQ |Po pierwsze to jak ja bym napisał, że chce lecieć w kosmos, to na pewno tak zrobię. Po drugie ameryki nie odkryłeś. Po trzecie nigdzie tak nie napisałem. Po czwarte, wolę, aby zamiast randoma wygrały osoby z pomysłem i talentem, nie koniecznie musi to być grafik czy artysta.|Ja się tak tylko zastanawiam czy za pół roku (albo trochę później) nie zrobią takiego samego konkursu.

    23. @kokszyl|”Oświadczam, że jestem autorem pracy xxxx nadesłanej na konkurs i posiadam do niej prawa autorskie i majatkowe”Data i podpis

    24. „Konkurs”, dobre. Nowej strony nie ma, z prenumeratą cyrki, z wydaniem cyfrowym cyrki, a teraz szukacie gościa, który prawie za darmo zrobi wam grafiki…Nawet szkoda tego komentować..

    25. Uch, ale lipa, z chęcią zrobiłabym jakąś grafikę 3D, ale mój sprzęt jest aktualnie w serwisie na czyszczeniu. Najwyżej przeszukam starsze grafiki i postaram się coś podesłać.

    26. @Ghost|Teoretycznie może się uda, jeśli się pospieszą, a ja przysiądę do roboty :D|Mam jeszcze pytanie, czy mogę przesłać poglądowo pracę, która poszła na konkurs z innej strony o tematyce growej? Strona z regulaminem konkursu została usunięta, także nie mam jak sprawdzić, czy jest to zgodne z nim.|Najwyżej wrzucę pracę do portfolio i dodam link do niego.

    27. @Ghost Wybacz, że spytam. Myślałem, że rok temu odszedłeś z „CD-A”… Wróciłeś? (Jeśli tak to super!)

    28. Troche sie chyba koledzy zagolopowali @Radyrady666 i @Dezlator Zrezygnujcie z internetow na kilka dni. Obiecuje ze zrobi sie wam lepiej, takie przerwy sa conajmniej zjawiskowe. Powodzenia

    29. Tak apropo, czytając komentarze niektórych osobników. Wy chyba pierwszy raz widzicie, jak wyglądają konkursy graficzne, przecież zawsze trzeba się napracować. Jeśli ja poświęcam dwa tygodnie na zrobienie grafiki, mam świadomość, że mogę nie wygrać i dostać przysłowiową figę z makiem. Zdarza się. A wy macie wąty, że CD Action wykorzystuje uczestników. Jest bardzo fajna opcja wykupienia grafik lub współpracy, jakoś przy innych konkursach, gdzie do wygrania były np gadżety growe, tego nie widziałam.

    30. @Ghost Czy mogę podesłać jeszcze pracę? Myślałem, że to do końca miesiąca, a tutaj zong… I mi smutno teraz bo się napracowałem :/

    31. Kiedy będzie rozstrzygnięcie? Z tego co zrozumiałam, powinno ono nastąpić do 23 września 🙂

    32. Czy konkursy na logo/grafikę są znane niektórym komentującym od wczoraj, czy spali pod kamieniem? Przecież do takiego konkursu nie zgłasza się grafik trzepiący po kilka tysi za projekt, tylko osoba, która chce pokazać swoje prace. Polska – kraj, w którym każda inicjatywa, czy to konkurs na grafikę czy zbiórka crowdfundingowa to HURRR, ZŁODZIEJSTWO I ŻEBRACTWO.

    33. Praca Bartosza Kukiera ewidentnie wykracza poza inspirację. Proszę sobie porównać jego pracę z obrazem Zdzisława Beksińskiego |https:boszart.pl/sklep/malarstwo-polskie/zdzislaw-beksinski/beksinski-obrazy-na-plotnie/zdzislaw-beksiski-obraz-6/?fbclid=IwAR1q1xQuTrbAyE-E3jPVkAq87KZqrYgvarbvSl8FlT4mtkCviAlXuypxvgc

    34. @Alaboris wszystko napisałem w mailu, więc CD-A jest doinformowany 😉 Owszem Beksiński był moją inspiracją (zresztą świetny artysta), lecz całość jest moją koncepcją. Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia!

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *